BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

halwa telinga

Sunday, December 12, 2010

dup dap dup dap..!!

countdown : 10 days more
(amek result)


assalamaualaikum!!!

salam takziah ditujukn buat kwn2 sprjuangn adda yg mjoriti tgh b'murung sbb dilanda kebosanan...adda pun cmtu gk taw,,!!

sokey,,adda fhm npew simptom ni t'jd...ni 1st holiday kte without hw kn??slalu nya,,,asl holiday mlmbai kt kte,,mst hw akn join sme...so,,mmg lagik laa law mjoriti yg BOSAN cuti ni kn...
hrm,,adda nk tny.,,,bpe org da buat n laksankn borang hafazan yg ustz suh bt 2??hehe
(jwb lam ati dh laa yep)
= spe yg ta buat lg,,BERSEGERALAH yep!!
video
kt cni adda nk kongsi sket vdeo yg adda bt spesel tuk banat form adda....


haa...kwn2....cme tggl around 10 days lg kte na amek rsult...msti rmai yg x lena tido...alaa,,,cm org dilamun cnta 2...

=makan x kenyang
=tido x lena
=mandi x basah
=duduk rse cm berdiri

konklusinya,,,mmg GELISAH abes rr....kn3??
dlm kpala mmg ni je ada...

RESULT A :RESULT B :

most of us nk rsult A kn??2 laa yg kte duk zikir kn spnjang 2010 ni....

hrpnya kte semua 105 org calon SM Imtiaz K.Trgnu dpt laa cpai hsrat kte ek...x lpe jagk kpd calon SM Imtiaz K.Berang,,SM Imtiaz Dungun n SM Imtiaz Besut..jga kpd rkan2 networking SMK Mak Lagam n SMAP Kajang n smua nya laa,...!insyaAllah...kte sume dh berusaha,,yg tggl skung ni,,berdoa n bertawakkal je...moga2 law kte xdpt straight A pn,,,jgn laa smpai kte dpt yg RESULT B tu...failed trus...NAUZUBILLAH,,,

kwn2!!
adda nk psan sket kt sini....law kte dpt 9A,,bersyukur laa ek (jgn ad lak yg pndah)
but law xdpt,,redha laa...coz kte taw kn,,stiap yg berlaku 2 psti ada hkmahnya....mgkn kte ggal skrg...tp siapa taw di mse hdpn kte kn??take it as a leap...insyaAllah....moga2 kte semua redha dgn ktntuannya....

yg pstinya,,dua2 plihan rsult 2 adlh DUGAAN buat kte...

BERJAYA : 2 nk tgk sjaoh mne kte bersyukur dgn nikmat yg Dia kasi....jgn smpai kte trllu leka....ingt 2!!bhaya sgt taw law kte leka...coz,,fom4 msih ada....jgn terlalu selesa yep dgn kputusan kte...SPM is da most important!!pnntu hala tuju kte...

GAGAL : nk tgk sjaoh mne kte kuat....kmbali kah kte padaNya disaat kte trjtuh sbgtu...law kte mmpu kawal dri,,insyaAllah kte akn brjya time SPM nnt...jd kn kgagalan 2 sbgai btu loncatan tuk kte...

pape pn,,,LIFE MUST GO ON !!..

2 all PMR cndidates 2010,,gud lark...prsiapkn dri tuk redha dgn sgala ktntuanNya....byk2kn doa,,byk2 kn solat hajat...
" slh 1 nme Allah yg indah dan baik ialah al-Sami' yakni Allah maha mendgr...rintihan,,aduan,,kbimbangn dan luahan rsa dr hambaNyapada stiap msa,,tmpat dan ketika...Antara suara yg plg Allah cintai slain drp tngisan hambaNya yg bertaubat ialah doa drpd hambaNya yg meminta....insyaAllah...."

wallahualam....salam ukhuwah fillah....

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Agar kemesraan itu abadi…

Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani…
Seringkanlah kami melayari hidup ini…
Ketepian yang sejahtera dan abadi…
Maka jodohkanlah kami…

Tetapi Ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh daripada pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan periharalah aku dari kekecewaan…

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…

Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu…

Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…

Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini…
Jangan Engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah…

Ya Allah…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan periharalah kami dari azab api Neraka…

Amin…amin…Ya rabbal ‘aalamin.

Bila Al Quran Mula Bersuara

Waktu engkau masih kanak-kanak.............

kau laksana kawan sejatiku

Dengan wudu', Aku kau sentuh dalam keadaan suci, Aku kau pegang

Aku,kau junjung dan kau pelajari

Aku engkau baca dengan suara lirih atau pun keras setiap hari

Setelah selesai engkau menciumku mesra

Sekarang engkau telah dewasa..............

Nampaknya kau sudah tak berminat lagi padaku...

Apakah Aku bahan bacaan usang yang tinggal sejarah...?

Menurutmu, mungkin aku bahan bacaan yang tidak menambah pengetahuanmu

Atau, menurutmu aku hanya untuk anak kecil yang belajar mengaji.......

Sekarang, Aku tersimpan rapi sekali, sehingga engkau lupa di mana Aku tersimpan

Aku sudah engkau anggap hanya sebagai pngisi setormu.

Kadang kala Aku dijadikan mas kawin agar engkau dianggap bertaqwa

Atau Aku kau buat penangkal untuk menakuti iblis dan syaitan

Kini Aku lebih banyak tersingkir, dibiarkan dalam kesendirian, kesepian.

Di dalam almari, di dalam laci, aku engkau pendamkan.

Dulu...pagi-pagi...surah-surah yang ada padaku engkau baca beberapa halaman.

Di waktupetang, Aku kau baca beramai-ramai bersama temanmu di surau.....

Sekarang...seawal pagi sambil minum kopi...engkau baca surat khabar dahulu

Waktu lapang engkau membaca buku karangan manusia

Sedangkan Aku yang berisi ayat-ayat yang datang dari Allah Azzawajalla,

Engkau engkau abaikan dan engkau lupakan...

Waktu berangkat kerja pun kadang engkau lupa baca pembuka surah2ku(Bismillah).

Di dalam perjalanan engkau lebih asyik menikmati musik duniawi

Tidak ada kaset yang berisi ayat Allah yang terdapat di dalam keretamu

Sepanjang perjalanan,radiomu selalu tertuju ke stasyen radio kesukaanmu

Mengasyikkan.

Di meja kerjamu tidak ada Aku untuk kau baca sebelum kau mulai kerja

Di Komputermu pun kau putar musik favoritmu

Jarang sekali engkau putar ayat-ayatku.........

E-mail temanmu yang ada ayat-ayatku pun kau abaikan

Engkau terlalu sibuk dengan urusan dunia mu

Benarlah dugaanku bahawa engkau kini sudah benar-benar hampir melupaiku

Bila malam tiba engkau tahan bersekang mata berjam-jam di depan TV.

Menonton siaran telivisyen

Di depan komputer berjam-jam engkau betah duduk

Hanya sekedar membaca berita murahan dan gambar sampah

Waktupun cepat berlalu.........

Aku semakin kusam dalam laci-laci mu

Mengumpul debu atau mungkin dimakan hama

Seingatku, hanya awal Ramadhan engkau membacaku kembali

Itupun hanya beberapa lembar dariku.

Dengan suara dan lafadz yang tidak semerdu dulu

Engkaupun kini terangkak-rangkak ketika membacaku

Atau waktu kematian saudara atau taulan mu

Bila engkau di kubur sendirian menunggu sampai kiamat tiba

Engkau akan diperiksa oleh para malaikat suruhanNya

Apakah TV, radio ,hiburan atau komputer dapat menolong kamu?

Yang pasti ayat-ayat Allah s.w.t yang ada padaku menolong mu

Itu janji Tuhanmu, Allah s.w.t

Sekarang engkau begitu enteng membuang waktumu...

Setiap saat berlalu...

Dan akhirnya.....

kubur yang setia menunggu mu...........

Engkau pasti kembali, kembali kepada Tuhanmu

Jika Aku engkau baca selalu dan engkau hayati...

Di kuburmu nanti....

Aku akan datang sebagai pemuda gagah nan tampan.

Yang akan membantu engkau membela diri

Dalam perjalanan ke alam akhirat.

Dan Akulah "Al-Qur'an",kitab sucimu

Yang senantiasa setia menemani dan melindungimu.

Peganglah Aku kembali.. .. bacalah aku kembali aku setiap hari.

Karena ayat-ayat yang ada padaku adalah ayat-ayat suci.

Yang berasal dari Allah Azzawajalla

Tuhan Yang Maha Pengasih dan Maha Pemurah

Yang disampaikan oleh Jibril melalui Rasulmu

Keluarkanlah segera Aku dari almari, lacimu.......

Letakkan aku selalu di depan meja kerjamu.

Agar engkau senantiasa mengingat Tuhanmu.

Sentuhilah Aku kembali...

Baca dan pelajari lagi Aku....

Setiap datangnya pagi, petang dan malam hari walau secebis ayat

Seperti dulu.... Waktu engkau masih kecil

Di surau kecil kampungmu yang damai

Jangan aku engkau biarkan aku sendiri....

Dalam bisu dan sepi....

Fadhilat Ayat Kursi

Slide 1
Sejarah Ayat Kursi

Ayat ini diturunkan setelah hijrah. Semasa penurunannya ia telah diiringi oleh beribu-ribu malaikat kerana kehebatan dan kemuliaannya. Syaitan dan iblis juga menjadi gempar kerana adanya satu perintang dalam perjuangan mereka. Rasullah s. a. w. dengan segera memerintahkan Zaid bt sabit menulis serta menyebarkannya. Sesiapa yang membaca ayat Kursi dengan khusyuk setiap kali selepas sembahyang fardhu, setiap pagi dan petang, setiap kali keluar masuk rumah atau hendak musafir, InsyaAllah akan terpeliharalah dirinya dari godaan syaitan, kejahatan manusia, binatang buas yang akan. Memudaratkan dirinya bahkan keluarga, anak-anak, harta bendanya juga akan terpelihara dengan izin Allah s.w.t.

Mengikut keterangan dari kitab"Asraarul Mufidah" sesiapa mengamalkan membacanya setiap hari sebanyak 18 kali maka akan dibukakan dadanya dengan berbagai hikmah, dimurahkan rezekinya, dinaikkan darjatnya dan diberikannya pengaruh sehingga semua orang akan menghormatinya serta terpelihara ia dari segala bencana dengan izin Allah. Syeikh Abu Abbas ada menerangkan, siapa yang membacanya sebanyak 50 kali lalu ditiupkannya pada air hujan kemudian diminumnya, InsyaAllah Allah akan mencerdaskan akal fikirannya serta memudahkannya menerima ilmu pengetahuan.


Untuk amalan kita semua.....

Fadhilat Ayat Al-Kursi mengikut Hadis-Hadis Rasullullah s. a. w. bersabda bermaksud:
"Sesiapa pulang ke rumahnya serta membaca ayat Kursi, Allah hilangkan segala kefakiran di depan matanya. Umatku yang membaca ayat Kursi 12 kali pada pagi Jumaat, kemudian berwuduk dan sembahyang sunat dua rakaat, Allah memeliharanya daripada kejahatan syaitan dan kejahatan pembesar."

Orang yang selalu membaca ayat Kursi dicintai dan dipelihara Allah sebagaimana DIA memelihara Nabi Muhammad. Mereka yang beramal dengan bacaan ayat Kursi akan mendapat pertolongan serta perlindungan Allah daripada gangguan serta hasutan syaitan. Pengamal ayat Kursi juga, dengan izin Allah, akan terhindar daripada pencerobohan pencuri. Ayat Kursi menjadi benteng yang kuat menyekat pencuri daripada memasuki rumah. Mengamalkan bacaan ayat Kursi juga akan memberikan keselamatan ketika dalam perjalanannya. Ayat Kursi yang dibaca dengan penuh khusyuk, Insya-Allah, boleh menyebabkan syaitan dan jin terbakar.

Jika anda berpindah ke rumah baru maka pada malam pertama anda menduduki rumah itu eloklah anda membaca ayat Kursi 100 kali, insya-Allah mudah-mudahan anda sekeluarga terhindar daripada gangguan lahir dan batin.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya, Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu, ia akan berada dalam lindungan Allah hingga sembahyang yang lain.



Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut.

Barang siapa membacanya ketika hendak tidur, Allah memelihara akan dia ke atas rumahnya, rumah jirannya & ahli rumah2 di sekitarnya.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi diakhir tiap-tiap sembahyang Fardhu, Allah menganugerahkan dia hati-hati orang yang bersyukur perbuatan2 orang yang benar, pahala nabi2 juga Allah melimpahkan padanya rahmat.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya, mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang Allah azza wajalla akan mengendalikan pengambilan rohnya dan ia adalah seperti orang yang berperang bersama nabi Allah sehingga mati syahid.

Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya Dari Abdullah bin 'Amr r. a.

Rasullullah s. a. w. bersabda,
" SAMPAIKANLAH PESANKU BIARPUN SATU AYAT...."

sEorAnG gAdiS iTu...

Seorang gadis itu...
Yang lembut fitrah tercipta, halus kulit, manis tuturnya, lentur hati ... telus wajahnya, setelus rasa membisik di jiwa, di matanya cahaya, dalamnya ada air, sehangat cinta, sejernih suka, sedalam duka, ceritera hidupnya ...


Seorang gadis itu ...
hatinya penuh manja, penuh cinta, sayang semuanya, cinta untuk diberi ... cinta untuk dirasa ...
namun manjanya bukan untuk semua, bukan lemah, atau kelemahan dunia ... ia bisa kuat, bisa jadi tabah, bisa ampuh menyokong, pahlawan-pahlawan dunia ... begitu unik tercipta, lembutnya bukan lemah, tabahnya tak perlu pada jasad yang gagah ...


http://img517.imageshack.us/img517/462/gadisayufg7.jpg

Seorang gadis itu ...
teman yang setia, buat Adam dialah Hawa, tetap di sini ... dari indahnya jannah, hatta ke medan dunia, hingga kembali mengecap ni'matNya ...


Seorang gadis itu ...
bisa seteguh Khadijah, yang suci hatinya, tabah & tenang sikapnya, teman lah-Rasul, pengubat duka & laranya ... bijaksana ia, menyimpan ílmu, si teman bicara, dialah Áishah, penyeri taman Rasulullah, dialah Hafsah, penyimpan mashaf pertama kalamullah ...


Seorang gadis itu ...
bisa setabah Maryam, meski dicaci meski dikeji, itu hanya cerca manusia, namun sucinya ALLah memuji ... seperti Fatimah kudusnya, meniti hidup seadanya, puteri Rasulullah ... kesayangan ayahanda, suaminya si panglima agama, di belakangnya dialah pelita, cahya penerang segenap rumahnya, ummi tersayang cucunda Baginda ... bisa dia segagah Nailah, dengan dua tangan tegar melindung khalifah, meski akhirnya bermandi darah, meski akhirnya khalifah rebah, syaheed menyahut panggilan Allah.


http://img401.imageshack.us/img401/5127/awakkjl6.jpg

Seorang gadis itu ...
perlu ada yang membela, agar ia terdidik jiwa, agar ia terpelihara ... dengan kenal Rabbnya, dengan cinta Rasulnya ... dengan yakin Deennya, dengan teguh áqidahnya, dengan utuh cinta yang terutama, Allah jua RasulNya, dalam ketaatan penuh setia . pemelihara maruah dirinya, agama, keluarga & ummahnya ...


Seorang gadis itu ...
melenturnya perlu kasih sayang, membentuknya perlu kebijaksanaan, kesabaran dan kemaafan, keyakinan & penghargaan, tanpa jemu & tanpa bosan, memimpin tangan, menunjuk jalan ...


Seorang gadis itu ...
yang hidup di alaf ini, gadis akhir zaman, era hidup perlu berdikari ... dirinya terancam dek fitnah, sucinya perlu tabah, cintanya tak boleh berubah, tak bisa terpadam dek helah, dek keliru fikir jiwanya, kerna dihambur ucapkata nista, hanya kerana dunia memperdaya ... kerna seorang gadis itu, yang hidup di zaman ini ... perlu teguh kakinya, mantap iman mengunci jiwanya, dari lemah & kalah, dalam pertarungan yang lama ... dari rebah & salah, dalam perjalanan mengenali Tuhannya, dalam perjuangan menggapai cinta, ni'mat hakiki seorang hamba, dari Tuhan yang menciptakan, dari Tuhan yang mengurniakan, seorang gadis itu ... anugerah istimewa kepada dunia!


http://www.al-islam.org/gallery/kids/Clipart/children/0781.JPG

Seorang gadis itu ...

tinggallah di dunia, sebagai ábidah, dahípayah & mujahidah, pejuang ummah ... anak ummi & ayah, muslimah yang solehah ... kelak jadi ibu, membentuk anak-anak ummah, rumahnya taman ilmu, taman budi & ma'rifatullah ...


Seorang gadis itu ...
moga akan pulang, dalam cinta & dalam sayang, redha dalam keredhaan, Tuhan yang menentukan ... seorang gadis itu dalam kebahagiaan! Moga lah-Rahman melindungi, merahmati dan merestui, perjalanan seorang gadis itu ... menuju cintaNYA yang ABADI

Ya Allah,,kuatkanlah aku....

Salam alaik kwn2...
erm,,alhamdulillah,,syukur sgt rsenya krn pd hr ni ana msih mmpu sntuh keyboard ni....walaupun dah cukup lme ana mnyepikan dri dlm blog ni,,,ana msih blom lupa akn kewujudannya...

sdar x sdar,,dh lme jgak ye cti skolah brlangsung....xsngka....pjam celik,,dh smakin hmpir detik tuk ana ngn shbt2 yg laen mnerima kputusan PMR...doakn lah ye moga2 kmi bertemu dgn sebaik2 kesudahan...insyaAllah...

smkin lme cuti,,smkin byk prkra yg mnimpa dri ni...mcm2 dugaan dtg mnjengah...doakn ana ttap kuat ek...

smlm,,ana got a news...a bad news...rse mcm dunia ni berhnti berputar ble ana taw sal ni...syukur,,di saat ana cmtu,,,ana di tmni 2 shbt yg sgt2 mmbntu ana mncri dri ana kmbali...thanks 2 Sis Fiza n seorg shbt...khdirn kalian sgt brmkna...
syukur jgak ke hadrat Ilahi krn blum mnarik smgt ana secara 100%....dgn smgt yg ad lam dri ana,,ana cbe tuk bngkit...ana cbe tuk xlmah....dmi insan di sekeliling ana...ana x nk mreka ssah hti....
ana yakin,,stiap dugaan itu psti ada hikmahnya...ana yakin,,pasti ad ssuatu yg lbey baek mnanti ana...

akhir kalam,,,

Ya Allah,,Ya Tuhanku,,,
Kau ampunilah dosa hambamu ini,,,dosa insan2 yg bertaubat Ya Allah,,,
ampunkanlah dosa hamba,,dosa ibubapa yg menjaga,,hamba dr kecil hingga dewasa...
Ya Allah,,kau tunjukkanlah kmi jln yg lurus...jln yg diredhai olehMu...

wallahualam,,,
amin ya rabbal alamin...

kami akAn buktikan kami boleh!!!batch nuclear-100% 9A 2010...


TIME FORM 1
batch nuclear

MY LOVE,,MY HEART,,MY LIFE..

teman2



cUbA laH tUk faHaMi sHbT aNdA...:)

assalamualaikum,,,akhi wa ukhti sklian....
smoga smuanya sntiasa dlm keadaan sihat....insyaAllah....

kt sini ana nk kupas sket prsoalan ttg sahabat....topik ni mmg x asing lg kn dlm hidup kita....ye laa kn,,,kita ni,,,mmg semuanya ad shbt....tp prnhkah kita t'fikir ek tuk jd shbt t'baik buat mreka..??memberi peluang tuk mereka merasai erti prsahabatn sbnrnya...???cuba kita renung2kn....di sini ana serta kn 1 puisi ttg erti prshbtn....bacalah,,,krn mgkn kita x prnh sdar apa yg diperkatakan dlm puisi itu adlh diri kita.....hargai lah shbt anda slgi anda msih mmpunyai pluang tuk b'buat sdemikian,,,...

http://lizaklimenko.files.wordpress.com/2009/03/best-of-friends-poster-c10048568.jpeg
Dalam dunia ini,,,

Kita tdk punya sesiapa kcuali diri sndiri...

Tetapi dlm kita bersendiri,,,

Kita beruntung krn mempunyai seorg shbt yg memahami kita...

Sbgaimana kita m'hrpkan keikhlasan & kejujuran seorg shbt,,bgitu juga dia...

Ttpi kita sering terlupa akan hal itu...

Kita cuma mengambil kira ttg harapan & perasaan kita...

Kita rasa dikhianati bila dia x mnepati janjinya...

Kita x m'beri dia peluang utk mnerangkn keadaannya...

Bagi kita,,,itu alasannya utk mnutup ksilapan & membela diri...

Kita terlupa,, kita juga pernah mmbiarkan dia t'nanti-nanti...

Krn kita juga ada jnji yg x ditepati...

Kita beri beribu alasan,,, memaksa dia menerima alasan kita...

Waktu itu,,, terfikirkah kita ttg perasaannya..??

Seperti kita,,, dia juga tahu rasa kecewa..ttpi kita sering terlupa...

Untungnya mempunyai seorg kwn yg sntiasa di sisi kita pd wktu kita memerlukan kehadirannya...

Dia mendengar luahan prsaan kita,, sgala rasa kecewa & ketakutan,, harapan & impian kita....

Dia memberi jln sebagai laluan pnyelesaian masalah...

http://www.trulylovable.com/media/769-a-way-to-stay-friends-forever.jpg

Selalunya kita terlalu asyik bercerita ttg diri kita,,

Hingga kdg2 t'lupa kwn kita juga ada crita yg ingin dikongsi brsama kita...

Pernahkah kita menenangkn dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita..??

Ikhlaskah kita m'dgr ttg kjayaan & berita gmbiranya...??

Mampukah kita m'jadi sumber kekuatannya sprtimana dia mniup smgt stiap kali kita merasa kecewa dan mnyerah kalah..??

Dptkah kita yakinkan dia bahawa kita boleh dipercayai,,, kita blh dijadikn tmpt utk brsandar bila dia trasa lemah,,, agar tidk rebah..??

Bolehkah kita m'jd bahu utk dia sandarkan harapan..??

Sesekali jdlah kwn yg m'dengar drpd yg hanya b'cerita...

Ambillah masa tuk memahami hati dan perasaan kwn,,

Krn dia juga seorg manusia; dia juga ada rasa takut,,rasa bimbang,,sedih dan kecewa...

Dia juga ada kelemahan dan dia juga perlukan kwn sbgai kekuatan...

Jadilah kita kawannya itu...

http://msp289.photobucket.com/albums/ll210/nightcrawler_9779/friendship-1.jpg

Kita selalu melihat dia ketawa,, ttpi mgkn sbnrnya dia x setabah yg kita sangka...

Disebalik senyumannya itu,,,mgkn byk cerita sedih yg ingin diluahkn,,,

Disebalik kesenangannya,,, mgkn trsimpan 1000 kekalutan,,,

Kita tdk tahu...ttpi jika kita cuba jadi sahabat sprti dia,,,mgkn kita akn tahu.....


Buat semua kwn2 ana,,,, ana nk korg tahu,,, ana sug sgt korg smua....smoga prshbtn kita kekal slmnya....insyaAllah....

SALAM MAALHIJRAH!!!

salam alaik...
alhamdulillah,,tup tap tup tap,,dh sethun brlalu kn..sme2 laa kte bersyukur kehadratNya krn kita msh lg dpt mrsai 2 nikmat terbesar iaitu nikmat iman dan islam....subhanallah,,,.cbe kte muhasabah blk,,sudh cukup kh amln kte pd thun yg lps??smkn lme,,kmtian smkin mndkti kta...adkh kte sudh bersedia??jom tny dri sndri...tepuk dada,,tnya selera...

so,,,smpna kdtgn thun 1432 hijrah ni,,jom kte luangkn sdkit mse tuk lihat lam dri kita....ap yg kurg,,ap yg prlu diperbaiki...'wahh,,byknyaa'...btol x??anda stuju??iye kn...hrm...xslh kn law kte cbe sdkit dmi sdkit tuk reload iman kita....biar byk..,,,biar penuh takungn!!:)

td ana bkak 1 blog ni...n then ana jmpa laa tzkirah ni....di kesempatan ni,,ana nk kongsi laa sket kt cni....jmput bce....dn sme2 la kte rnungkn....


Kenapalah engkau malas sembahyang?
Allah beri engkau jasad lengkap dengan bayang-bayang,
Tidakkah lebih beruntung daripada tiang,
Berdiri roh malam dan siang?

Kenapalah engkau malas sembahyang?
Hendak makan minum pun dah senang,
Negara aman bukan perlu berperang,
Lima minit untuk lima waktu pun tak boleh luang.
...

Kenapalah engkau malas sembahyang?
Allah beri akal supaya engkau berbeza dengan binatang,
Allah beri ilmu boleh berfikir susah dan senang,
Allah beri banyak nikmat kenapa tidak dikenang?

Kenapalah engkau malas sembahyang?
Main bola sanggup sampai ke petang,
Beli tiket konsert sanggup beratur panjang,
Engkau ingat boleh masuk syurga dengan senang?

Kenapalah engkau malas sembahyang?
Ingatlah umur kita bukannya panjang,
Pagi kita sihat, petang boleh kaku kejang,
Dalam kubur nanti jawablah seorang.
...

Kenapalah engkau malas sembahyang?
Siksa neraka cubalah dibayang,
Masa di akhirat terlalu panjang,
Janji Allah pasti datang tidak terhalang.

Ingatlah wahai saudara Islamku sekalian,
Sematkanlah kata-kata ini sebagai peringatan,
Fikirkan sejenak kepada pesanan:
"Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan."

"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."